20.11.11

De Dag van de Magie

Hey alllemaal,

Een drietal muzische voorstellingen of bezoeken uitkiezen is geen eenvoudige opdracht. Ik doe dit enorm graag maar helaas vind ik weinig tijd om dit te doen. Ook wou ik kiezen voor voorstellingen of bezoeken die mij verder brengen als waar ik nu al sta. Ik ga regelmatig naar kindertheater, dansshows... maar een bezoek aan een museum doe ik veel minder. Daarom heb ik naar vernieuwende activiteiten gezocht. De balletshow stond al in onze agenda gepland. Dit was heel goed en mooi, maar dit heb ik al vaker gedaan.Ik koos daarom als tweede voorstelling voor iets vernieuwend "De dag van de magie". Dit is een stuk waarin drie stukken zijn samen gebracht. Er komen veel trucks, special decors en fantasie aan te pas. Toch kregen we ook te maken met prachtige live gespeelde klassieke muziek, modern ballet en humor. Het was een mooie combinatie. Het was wel een heel lange voorstelling. Het duurde meer dan 3 uur. Voor kinderen was dit iets te lang. Enkel de laatste show was interactief en hield de kinderen vast. De twee eerste waren prachtig om te zien, maar was meer gericht op een ouder volwassen publiek. Ik kan hier zelf niet meteen mee aan de slag omdat het echte ervaren mensen waren. Er zat niet echt een verhaal in het stuk het waren enkel impressies. Met een stuk zoals vos en haas kan je veel meer doen in en rond het klasgebeuren. Hier moet je de link al veel verder zoeken. Daarom vond ik deze voorstelling niet zo goed.

Hieronder de korte inhoud:
CC Jan Tervaert nodigt je uit op zaterdag 19 november 2011 voor een ongewone showcase: 'Dag van de Magie'.

Dirk Decloedt (gekend voor zijn werk met o.a. de Dragone Entertainment Group, Celine Dion, Britney Spears,...) bundelde drie magische spektakels tot één unieke voorstelling. Special effects consultant Luc Poppe verzorgde de illusies.

- La magie de Debussy wordt een meeslepende ode aan de Franse componist, vertolkt door pianovirtuoze Jill Lawson met een mix van dans en een vleugje illusie.
Een verrassend programma ter voorbereiding op het jaar van Claude Debussy 2012.

- Latif Illusions, het universum van jong talent Latif, balanceert tussen realiteit en magie, acrobatisch avontuur en een feeërieke wereld vol fantasie. Een betoverende ontdekkingstocht...

- In Twilight word je door mimekunstenaar Tom Bibo ondergedompeld in een surrealistisch beeldend theater dat eigenzinnig exentriek, poëtisch en magisch is.
Mime, illusie, circusacts en videokunst versmelten op podium tot een fascinerend spektakel.

Lees meer: http://www.netevents.be/nl/theater/188461/-Dag-van-de-Magie-2011-/#ixzz1jRhD6Dg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten